Manna ulje za lepotu // Jojoba ulje


Dugo sam izbegavala da u svoju negu lica uvrstim ulja, za kojima je svet odavno poludeo. Kao i kod svih, i kod mene je ulje na licu izazivao osećaj gađenja i zamišljala sam masnoću i gde treba, i gde ne treba. Kako su benefiti ovakve nege počeli sve češće da stižu do mene, odlučila sam da i ja dam šansu nerafinisanim biljnim uljima. Dugo sam vagala između Koštica grožđa koje je tako lepo nahvalilla Anđelija sa Cosmoholic bloga, kao i Coka, i Jojobe, koje mi je preporučila Fran sa HighOnClearSkin portala, koja je takođe propatila sa problematičnom kožom. I tako sam ja odlučila da u svoju već standardnu Manna porudžbinu, uvrstim i jojoba ulje.

Mannina Jojoba dolazi u pakovanju od 50 ml i košta 1050 dinara, ali Oshaldijeva od 100 ml je skoro 2000, Aromaticino 2200 za 100 ml a Marigoldovo nekih 600 dinara za 50 ml.  Cena, dakle, varira od proizvođača do proizvođača.

Ono što mi se nikako ne sviđa kod Manninog ulja je plastično pakovanje i široki otvor koji dosta otežava doziranje i morate biti vrlo pažljivi da ga ne biste prosuli.


Samo ulje je intenzivno žute boje. Jojobino biljno ulje je, kako kažu, tečni vosak i uglavnom se preporučuje osobama sa mešovitom i masnom kožom, kao i aknoznom. Ima komedogeni nivo 2, kao i već pomenuto ulje koštica grožđa, ali kao npr. i bademovo, semenenki kajsije, avokadovo, kamfor, lešnikovo... Neka od njih su mi isključivo preporučivali za akne, pa me nivo 2 (što bi trebalo da znači umereno slabo) nije uplašio.
Danas o jojoba ulju svi sve znaju, a ja ću samo ukratko reći da je njegova hemijska struktura slična ljudskom sebumu i da bi iz tog razloga trebalo da je jako dobar za negu lica i za hidrataciju. Kažu i da regeneriše kožu, čini je elastičnom i smiruje upaljena mesta.

Kako ja, u trenutku kada sam počela da koristim ovo ulje, još uvek nisam raskrstila sa dugogodišnjim načinom nege koji se, u svojoj basic varijanti, sastoji od čišćenja i hidriranja dva puta dnevno, ujutru i uveče, tako sam i počela da ga koristim. Doduše, na vlažnu kožu, što je mnogo bitno! Ulja nikako ne treba stavljati na suvo lice jer će imati taj neželjeni efekat premašćivanja ili presušivanja. Dakle, lice treba ili ne obrisati peškirom, ili navlažiti vodom ili tonikom, pa nekoliko kapi ulja umasirati u tako vlažnu kožu. Meni je u početku bilo veoma teško jer sam rob navika, ali posle dva dana sam se navikla na taj neki čudni osećaj da ne nanosim dobro :)
Ulje se upije za sekundu a lice je zaista jako mekano. Ali prirodno mekano. Treba dodati toliko kapi jojobe koliko vama prija, tj. vašem licu. Prvog dana mi je lice bilo suvkasto, ali i drugog. Lice mi je još krajem decembra nešto buknulo i ovaj način nege mi nije pomagao. Počela sam da razmišljam kako su u pravu svi koji su rekli da im je jojoba dodatno upalila kožu, kako ne treba koristiti biljno ulje samostalno, kako se treba praviti mešavina... Kada sam se već pokajala što sam ga uopšte kupovala, naišla sam na već pomenutu Fran koja je okrenuta uljanoj nezi i koja je izlečila akne pod stare dane :) Dok je koristila jojobu, ona ga je mešala sa eteričnim uljem lavande koja joj najviše prija. Od nje sam čula da na svakih 10 ml baznog ona doda 4 kapi eteričnog, i tako sam ja napravila svoju mešavinu.

Zdrava koža lica je bila sve lepša i nekako bistija, za prelepim zdravim sjajem. Ali akne su se pogoršavale :( Poludela sam i naručila Mannin kamfor, koji nikada nije trebalo da menjam, mislila sam. Naručila sam i Marigoldov tonik, jer sam mislila da bi možda bolje bilo da ulje nanosim posle tonika.

To veče kada sam prvi put upotrebila kombinaciju kamfor-tonik-jojoba i legla da spavam, posle nekih par minuta obraz je počeo da mi gori i da me baš svrbi, i to taj obraz koji je bio na jastuku. Kada sam promenila stranu, goreo je drugi obraz. Tako sam se malo vrtela i uspavala, ali ujutru kada sam ustala lice je izgledalo lepše. I od tog dana je sve lepše i lepše (slikala sam se pa ću postaviti slike mesec dana kasnije :)) ali mislim da to zadovoljstvo ne dugujem jojobi, lavandi ili toniku, već samo kamforu :)


Moje lice je vrlo specifično i brzo se zasiti svega. Koža mi je tanka i verujte da sam shvatila da je što manja i minimalnija nega ustvari ono što joj je potrebno! Zadnjih dana radim ono što nikada nisam ni smela da se usudim, a to je da je osluškujem. Kako? Pa eto, uveče je umijem sapunom i ne stavim ništa preko, već legnem da spavam a ujutru se umijem samo vodom i nastavljam da živim. Bez zatezanja! Mogla sam ruku da stavim u vatru da je to nemoguće, čak sam i probala jednom i nije išlo.

Zašto je sada drugačije? Jer je jojoba nekako nahranila iznutra, sprečila da je da se nekontrolisano suši posle sapuna i zasitila je za sada. Negde sam već i čitala da jojoba ne treba da se koristi dugo, pa ću se složiti. Lično bih preporučila svima sa problematičnom i tankom kožom da je koriste samo dok ne nahrane kožu vidno, a onda da jednosotavno prekinu i da je ne koriste sve dok ponovo ne osete potrebu za hidratacijom u smislu mazalice za lice.

Svaka koža je drugačija, posebno kada je još i problematična i sklona aknama. Nešto što meni odgovara, nikako ne odgovara mojoj sestri koja ima isti problem i obrnuto. Definitivno imam utisak da sve treba probati na svojoj koži. Više saveta ću definitivno dati kada prođe taj period od mesec dana i kada se uverim da ovo što radim jeste dobro i na duže staze.

ŠTA VI MISLITE O NEZI ULJIMA I KOJE JE VAŠ FAVORIT?


Dodato:


Podelite:

8 komentara

  1. Već nekoliko meseci koristim arganovo ulje od Mane i prezadovoljna sam! Imam normalnu kožu sa masnom T zonom (gle čuda :P) i isto sam bila skeptična sa korišćenjem ulja za negu lica, međutim prevarila sam se. Lepo si napomenula da je vrlo važno da se nanosi na mokru kožu. Što se tiče pakovanja, u potpunosti se slažem sa tobom! Zaista ne znam šta im bi da ulje upakuju u plastiku!? Otvor je ogroman i dosta nepraktičan, kao što si već napisala. Jedva čekam da vidim fotografije pre i posle! :)) Veliki pozdrav!

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Drago mi je što si zadovoljna novom vrstom nege :)

      Onda, stay tuned ;)

      Избриши
  2. Moje iskustvo je da ulja treba povremeno menjati. Za moju suvu i jako osetljivu kozu, trenutno je najbolja varijanta ulje konoplje i malo macerata vanile u organik kokosovom ulju. Kokosovo ulje ne odgovara suvoj kozi ali sam pronasla da se vanila najbolje macerira u kokosu. Vanilu (burbon) jako volim i dobro deluje na moju kozu.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Jao ja baš želim da probam ulje semena konoplje. Kog proizvođača ti koristiš?
      Kako koristiš ulja, svakodnevno ili povremeno?

      Избриши
  3. Svuda pišu da ambalaža mora da bude staklena i tamna za hladno ceđena ulja, nerafinisana ulja i verujem da za to postoji jak razlog, čini mi se da se ulje tako najbolje štiti od svetlosti.

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Što je još i najgore, i sama Manna na sajtu piše da se ulje nalazi u staklenoj boci (sliku sam ubacila u post sada, jer ovako nemam mogućnost) ali izgleda da su loše preveli sa mađarskog :D

      Избриши
  4. hahah, j**e lud zbunjenog :D Užas, šta sve nismo shvatile ortkad nas je prosvetlila nauka u ova dva dana xD Meni se ceo jedan svet otvorio.

    ОдговориИзбриши
  5. Da, a najviše volim tako da "učim", usput i na ličnom primeru :)

    ОдговориИзбриши