Depilacija pazuha kod kuće

U recenziji Cleopatra šećerne paste, spomenula sam da sama depiliram pazuhe i da ću pisati o tome ako nekoga zanima šta i kako.

Ali bih pre svega dodala da se dobro informiše, konsultuje i sve što može sa nekim čije mišljenje smatra stručnim jer postoji hiljadu oprečnih mišljenja da li je depilacija pazuha zdrava, preporučljiva, neškodljiva, da li će izazvati ovo ili ono, taj deo tela je osetljiv, tu su žlezde... Kada jednom odlučite da sa brijača pređete na neku drugu vrstu depilacije, svakako to prvo učinite u salonu, kod nekog stručnog.



Istorija mog depiliranja pazuha

Uklanjanje dlaka ovog dela tela započela sam uglavnom kao i većina žena: brijačem u Osnovnoj školi. Najlakše, najbezbolnije i najjeftinije uklanjanje dlačica. Naravno, što je brijač bolji, bolja je i depilacija ali dobar efekat godinama počinje sve kraće da traje, pazuh tamni i potrebno je sve češće brijati ga. Ja sam došla do toga da se brijam svaki treći dan.
Inače, moja koža pazuha je jako osetljiva. Nije uvek bila takva, ali zadnjih godina je počelo da se dešava to da mi izađu sitne bubuljice posle brijanja, da mi se koža zacrveni, svrbi... Naravno, tu igru igra i dezodorans i svi ti štetni sastojci, ali ipak više nisam mogla da podnesem te iritacije, to konstantno brijanje i taman kada se bubuljice povlače, dođe vreme za novo brijanje. (Inače, uvek sam se brijala pred spavanje, gde bi mi pazuh celu noć odmarao i oporavljao se bez dezodoransa :))

Onda sam odlučila da probam lasersku epilaciju. Za vosak i električni epilator nikada nisam smela da se usudim, iako sam razmišljala.
Sa laserom sam bila zadovoljna samo prvih par meseci. Odradila sam 4 tretmana, bila zadovoljna tog leta, ali sam se nakon toga vratila brijaču jer se pazuh vratio na staro. Dlačice se jesu proredile i usporio se njihov rast, ali samo na par meseci. Bačene pare, ako mene pitate!

A onda je došlo doba šećerne paste, iako je ta metoda gotovo najstarija od svih, jer datira još iz starog Egipta. Tagovi koji se vezuju uz taj metod su potpuno prirodno, neškodljivo, nema uraslih dlačica, najbrže proređivanje do potpuno uklanjanje. Naišla sam na mnoge tekstove koje osim standardnih delova tela, preporučuju i skidanje muške brade šećerom!

I tako sam ja otišla u salon i pretrpela bol nekako. Neću da lažem, boli, ali se zaboravi jednom kada se pogledaju sveže beli pazusi koji traju nedeljama! Koža mi je posle prve epilacije bila crvena i nisam koristila dezodorans dva dana, samo bebi puder. Međutim, to crvenilo bi prošlo za ta dva dana a moji pazusi su i dalje bili bebi lepi, što se nije dešavalo sa brijačem :)
Posle druge/treće epilacije, crvenila više nije bilo a dezodorans sam počela da koristim već sutradan. Dlačice su se baš proredile, stanjile i omekšale, vidno. Depilirala sam se jednom mesečno.

Nakon pet depilacija u salonu, usudila sam se da probam i sama, u kućnim uslovima. Međutim, moram da kažem da sam završila kurs, ali da nisam imala dugu praksu pre toga, a prvi put sam pazuh radila samoj sebi.

Iako nezadovoljna Cleopatra pastom, isprobala sam prvo sa njom jer sam nju imala kod kuće a i da je utrošim nekako.

Postupak tj. kako ja radim epilaciju pazuha samoj sebi

Pazuh mora biti potpuno čist i suv. Da bih ga dodatno osušila, stavim i bebi puder. Smesa za šećernu pastu se nanosi skroz suprotno od voska: maže se u smeru suprotnom od rasta dlake a uklanja u smeru rasta. Ruku podignem gore i gledam se u ogledalu, tako što se skroz približim. Nanesem smesu što bolje mogu ali dlačice skinem trakom za hladnu depilaciju, koju sam stavila preko smese nanete na pazuh i malo je istrljala da se bolje uhvati. Postpupak ponovim dva/tri puta jer mi dlačice ne rastu u istom smeru. Jedna ruku, druga i pospupak je gotov za 5 minuta!
Bol je, naravno, sve manji što se duže radi sama epilacija jer je korenje dlačica sve slabije i tanje. Efekat je sve lepši i lepši a ja sam sve mirnija i mirnija :)

Moja definitivna i ultimativna preporuka!

Kako vi depilirate pazuhe i koliko ste tom metodom zadovoljne?

Podelite:

28 komentara

  1. Kad sam pretrpela depilaciju prepona nakon brijanja, i ovo cu. :D U principu znam da ne valja depilirati pazuh, ali sta da se radi. Nesto mi nikad nije palo na pamet da to uradim, ali kod kuce imam secernu pastu pa cuu za par dana sigurno. Nemam zavrsen kurs, ali uvek sama sebi sve depiliram, tako da cu probati i sa ovim. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Kad smo kod prepona :) i one su pune žlezda, pa ih sve depiliramo, tako sam se ja nekako i prelomila da depiliram pazuh.
      Ajde baš javi kako je bilo! Srećno! :)

      Избриши
  2. Au, odlicna recenzija! Nemam problema sa znojenjem i dlacicama jer su svetle, ali moram priznati da si me sad zainteresovala jer svakako planiram jednog dana, uskoro da se resim nekih dlacica. Planirala sam da idem na tu lasersku za noge i prepone, cak sam gledala na netu trajno otklanjanje dlacica i sa intimnih delova, ali to mislim da nema kod nas. Jos ako je tacno da nije trajno vec na odredjeno vreme, ne znam da li se isplati.
    Koliko inace kosta depilacija secernom pastom u salonima? I da li si radila, ili neko drugi depilaciju nogu sa secernom pastom i kakav je efekat?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Da, baš si me dobro podsetila, koliko god da je, znojenje će biti manje nego sa brijačem!
      Verovatno je i do samog lasera, ali tamo gde sam ja bila, više nikome ne bih preporučila jer je efekat daleko od trajnog! Bukvalno samo dva/tri meseca je bilo ok, posle se sve vratilo!

      Ne znam za Beograd, verovatno je skuplje. Ovde u Nišu su pazusi 300 dinara, bar je toliko bilo kad sam ja bila zadnji put (mart 2014.)
      Depilacija šećernom pastom mnogo zavisi od osobe koja je radi i koliko je iskusna, koju brzinu ima i to, ali duže traje od depilacije voskom. Efekat je odličan, nema urastanja (ja imam taj problem na nogama). Jedina mana je dužina trajanja samog postupka, u odnosu na recimo hladnu ili toplu depilaciju.

      Избриши
  3. Ja pazuh depiliram el.epilatorom par godina unazad,a volela bih da probam kako to "ide" sa secernom pastom.Da li bi mogla da preporucis neku dr.vrstu posto si napisala da sa Kleopatra pastom nisi bas zadovoljna?Hvala unapred na odgovoru,Jasna

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Svaka čast što si se usudila na električni epilator!

      Verovatno je i do samog osećaja i navike, ali meni mnogo više odgovara smesa koju kupujem preko žene koja još uvek ne proizvodi "na veliko", jer čeka atest na njenu smesu.
      Paste su uglavnom skupe po radnjama koje opremaju salone. Možeš za početak da probaš da je napraviš sama (ima hiljadu recepata na netu) pa ako ne uspe, ili nisi zadovoljna, da probaš sa nekom drugom. Ne znam odakle si i da li bi naručivala pa čekala poštara da ti donese? :)

      Избриши
    2. Ne,nisam za tu varijantu;mislila sam ako postoji jos nesto drogerijskog tipa.U svakom slucaju hvala na odgovoru.Pozdrav :)

      Избриши
  4. Šećernu pastu sam planirala da kupim, ja sam je viđala u Dm-u i Lilly-u. Nisam znala da za to treba neka posebna stručnost, dobro je da sam pročitala ovaj post. :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Znaš kako, ima devojaka koje su (glupo zvuči, ali tako je) talentovane za bilo kakvu depilaciju, a postoje one koje ne rade dobro iako im držiš ruku. Neko ko dobro radi (drugima ili sebi) neće napraviti podlive i slične nus pojave :)
      Neko odmah ima osećaj za to i može i bez neke preterane stručnosti super da odradi, prvo drugima pa sebi, jer na drugome je opet mnogo lakše :)

      Избриши
  5. E super post! Pa jel stvarno nema onaj sivi trag nakon depilacije pazuha šećernom pastom?
    Završila si kurs za depilaciju toplim voskom ili kurs za depilaciju šećernom pastom?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema nikakvog traga, jer se dlake vade iz korena, a ne samo površinski, kao kod brijanja. Zato su dlake (što su jače i tamnije) na tom delu tako vidljive :(

      Završila sam kurs za kozmetičara-estetičara u šta spadaju i sve vrste depilacije :)

      Избриши
  6. Zdravo, Ana,

    Sve pohvale za blog... Imam jedno pitanje. Da li moze negde da se kupi ta pasta koju uzimala od zene koja je sama pravi? Ne bi mi bio problem ni da narucim i sacekam dok stigne postom ;)
    I koja je cena te paste? Na fb-u sam nasla nekoliko razlicitih prodavaca "domace" paste, ali nisam uopste sigurna kakvog kvaliteta je pasta...
    Hvala unapred na odgovoru

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Hvala Sanja!
      Evo ti facebook kontakt te žene pa se raspitaj https://www.facebook.com/nokticivranje.sandra
      Ja sam zadnji put naručivala još početkom leta, ne znam koliko se i da li se menjalo nešto, ali mislim da je tegla paste koštala nekih 1000 dinara minimum, što se isplati. Ja moju još uvek nisam potrošila, mada je koristim samo za pazuhe. Još ni polovinu nisam potrošila :)

      Избриши
  7. Анониман23. јун 2015. 19:29

    Možeš li molim te da mi kažeš zašto se šećerna pasta nanosi u suprotnom smeru od rasta dlaka?
    Vosak se nanosi u smeru rasta a povlači u suprotnom? a šećerna pasta se nanosi u suprotnom a povlači u smeru rasta?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nanošenjem kao za depilaciju voskom, više dlačica se kida i lomi, pa je samim tim depilacija neuspešnija. Ovaj način nanošenja osigurava bolju depilaciju i smanjuje rizik od urastanja dlaka.
      Šećerna pasta se nanosi u suprotnom smeru od rasta dlake a povlači u smeru rasta dlake. Sve suprotno od deilacija voskom.

      Избриши
  8. Анониман26. јун 2015. 16:46

    A mogu li depilaciju nausnica voskom da uradim na način kao šećernom pastom? Dakle da nanesem vosak u suprotnom smeru od rasta dlake a povučem u smeru rasta?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Uvek možeš da probaš :D ali mislim da će svakako uspešnije biti ako uradiš "po pravilima službe" :)

      Избриши
  9. Анониман29. јун 2015. 14:38

    Zašto se u različitim smerovima nanose(i povlače) vosak i šećerna pasta? Zašto depilacija i jednim i drugim nije na isti način, u čemu je fora?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Najverovatnije zbog prianjanja i kidanja dlačica. Depilacja šećernom pastom je "starija" od voska, radi se bez traka (mada može i sa trakama) i nije je potrebno zagrevati, što je negde objašnjenje zašto mora dobro da "uhvati" dlaku da bi je iz korena iščupala.

      Избриши
  10. Koliko moraš da pustiš dlačice da narastu da bi depilirala?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Pa ne mnogo, dovoljno je i 2-3 mm milimetara. Baš je bitno da ne budu duge, jer će onda više čupati tokom nanošenja paste pa samim tim i boleti.

      Избриши
  11. Pošto je to mala površina a samim tim i nezgodnija za nanošenje, kaži mi čime nanosiš pastu?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Špatulcom za depilaciju, kojom se radi i depilacija toplim voskom. Ja ih kupujem u Alexandru, ali ima ih i u ostalim prodavnicama kozmetičke opreme http://www.alexandar-cosmetics.com/sr/product/gigi-spatula-mala

      Избриши
  12. Анониман23. мај 2017. 05:19

    A da li si ikada depilirala pazuhe voskom? I da li je bolje depilirati pazuhe toplim ili hladnim voskom?

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nisam nikada probala voskom i ne bih znala šta da ti savetujem :/ Možda bih se ja pre opredelila za hladni, zbog skidanja trakom, jer sam tako navikla sa šećernom pastom :)

      Избриши
  13. Анониман23. мај 2017. 12:55

    Hvala ti na odgovoru. Ja se ovih dana spremam na depilaciju pazuha voskom, u kozmetičkom salonu, samo još nisam odlučila da li ću ići na depilaciju pazuha toplim ili hladnim voskom, pa me zanimalo tvoje mišljenje. Raspitivala sam se u par salona, neki rade toplim, neki hladnim voskom, a ja nešto razmišljam da je možda za pazuh ipak bolje hladnim...

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Nema na čemu, drago mi je da pomognem :)

      Ako radiš u salonu, bolje je da radiš hladnim, u svakom slučaju. Mnogi saloni prerađuju topli vosak i ne bacaju ga posle upotrebe, pa je hladni mnogo sigurniji :) A pazuh je i osetljivije mesto, pa će mu aplikacija hladnim definitivno više prijati.

      Избриши